سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های قرآنی

دانستنی های قرآنی



منتخبی از سایت‌های اینترنتی قرآنی و دینی فعال

 امروزه سایت‌های قرآنی یکی از ابزارهایی بوده که به کمک فضای مجازی آمده تا بتواند در القای مفاهیم گوناگون به این عرصه کمک کند، در این میان تعداد سایت‌هایی که برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در ایران و جهان شکل گرفته‌اند چشمگیر بوده که در این مطلب به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.


 در این مطلب لیستی از اسامی سایت‌های اینترنتی قرآنی فعال در سطح یران و جهان که توسط پایگاه اطلاع‌‌رسانی فکه معرفی شده اشاره و برخی از آنها نیز معرفی شده‌اند.


سایت «islamcan»


هدف از راه‌اندازی این سایت، فراهم ساختن منبعی مناسب برای افزایش ایمان و عقیده مردم به خداوند یکتا اعلام شده‌است. و دارای بخش‌های متعددی همچون؛ بخش صوتی، داستان‌های اسلامی، اندرزهایی برای جوانان، نشانه‌های خداوند، اسامی اسلامی، اسماءالله، نحوه نماز خواندن، دایرکتوری مساجد، عربی به انگلیسی، قرآن، مقالات مفید، سخنرانی‌های مفید، تالار گفت‌وگو، مسلمان شدن، فروشگاه کتاب و غیره است.
سایت islamcan را اینجا کلیک کنید!


سایت Internet sacred text archive


این سایت در واقع آرشیو متون الکترونیکی مذهبی، اسطوره‌شناسی، داستان‌های تخیلی و فولکلور است. سایت فوق مملو از صدها کتاب و منبع اطلاعاتی درباره موضوعات فوق بوده و جزو سایت‌های پربیننده در یاهو و گوگل تحت موضوع مذهبی به شمار می‌رود.
سایت Internet sacred text archive را اینجا کلیک کنید!


سایت The Collapse of Darvinism


به نظر می‌رسد این سایت یکی از سایت‌های هارون یحیی، متفکر و اندیشمند ترک باشد و در آن با نمایش یک فیلم تصویری به زبان انگلیسی نظریه تکامل تدریجی جهان داروین رد شده‌است. هارون یحیی معتقد است تکامل جهان منشاء الهی داشته و نه تنها واقعیت دارد بلکه علم جدید و شواهد و مدارک علمی نیز وجود آن را ثابت کرده‌اند.
برای دیدن سایت The Collapse of Darvinism اینجا کلیک کنید!


International Society for the History of Islamic Medicine


سایت فوق متعلق به انجمن بین‌المللی تاریخ طب اسلامی است و مشتمل است بر اطلاعاتی راجع به این انجمن، فعالیت‌ها و نشریات منتشره و اهداف و رویدادهای مربوط به انجمن که در بخش نشریات دو نشریه از جمله نشریات این مؤسسه به نام نشریه بین‌المللی تاریخ طب اسلامی در سال‌های 2002 و 2003 به صورت آنلاین قرار گرفته است.
سایت فوق را اینجا کلیک کنید!


سایت ghteous Path


نام این سایت برگرفته از عبارت اهدنا الصراط مستقیم (ترجمه آن است و در موضوعات؛ عقاید، منهج، قرآن، حدیث، فقه، دعا، خواهران، کودکان، کتاب‌ها و مقالاتی را ارائه کرده که می‌توان آنها را به صورت آنلاین مطالعه کرد.
سایت ghteous Path را اینجا ببینید!


سایت Little Ankaboot


این نشانی مربوط به یک موتور جستجوی اسلامی است که تعدادی از سایت‌های اسلامی را در پایگاه داده‌ای خویش جمع‌آوری کرده و می‌توان در داخل این بانک اطلاعاتی به جستجو پرداخت. علاوه بر این در دایرکتوری این موتور جستجو، سایت‌هایی با موضوع تجاری، مذهب قیاسی، کامپیوتر، آموزش، خانه، و خانواده، فتوی، تغذیه، حجاب، حج، اسلام برای غیرمسلمانان، مراکز اسلامی، و غیره معرفی شده‌است.
سایت Little Ankaboot را اینجا کلیک کنید!


سایت Islamic garden


این سایت نیز همانند سایر سایت‌های مهم اسلامی دارای اطلاعات گوناگونی درباره موضوعات مختلف اسلامی است. موضوعاتی نیز که در این سایت به زبان انگلیسی آمده عبارت است از: اصول اسلام، موضوعات جاری، ازدواج، شعر اسلامی، افسردگی در مفاهیم اصلی، گرویدن به اسلام، داستان‌های الهی، مهاجرت به سرزمین‌های اسلامی، حدیث و اسلام واقعی که هر یک از موضوع‌ها خود به بخش‌های دیگری تقسیم‌بندی شده‌اند. علاوه بر این، مطالب دیگری تحت عنوان زن مسلمان، کتب اسلامی، آموزش زبان عربی، کارت تبریک و غیره در سایت وجود دارد.
سایت Islamic garden را اینجا ببینید!


سایت Fatwa-online


این سایت نیز یکی دیگر از غنی‌ترین سایت‌های اسلامی است که می‌توان گفت سایت‌های اسلامی دیگر روی این موضوع کار نکرده‌اند و این سایت به نوعی یک سایت پیشرو جدید است که به مسئله فتوی و نظر علمای اسلام راجع به موضوعات مختلف اسلامی پرداخته است و به راحتی می‌توان به اطلاعات موجود در سایت که بر اساس موضوع تقسیم‌بندی شده‌اند، دسترسی یافت. علاوه بر این مطالب، امکانات دیگری نظیر لیست پستی، نشریات، بخش صوتی و غیره نیز در سایت قرار دارد.
سایت Fatwa-online را اینجا کلیک کنید!


سایت A True Word


این سایت به منظور ارائه دیدگاه‌های معتبر و قابل اعتماد اسلامی راجع به مسائل کنونی تأسیس شده و تعداد زیادی از غیرمسلمانان جهان در آن عقاید و نظرات خود را راجع به مسائل کنونی دین اسلام مطرح می‌کنند. سیاست، مذهب، فرهنگ، رسانه عنوان مسائلی است که اندیشمندان اسلامی نظرات خود را راجع به آن مطرح کرده‌اند. البته بخش‌های دیگری نظیر آرشیو، مؤلفان، لیست‌های پستی در سایت وجود دارد.
سایت A True Word را اینجا ببینید!


سایت islaam


این سایت به منظور آگاهی دادن به غیرمسلمانان راه‌اندازی شده و دارای بخش‌هایی با نام غیرمسلمانان فرانسوی، بخش صوتی (سخنرانی و قرآن)، اندیشمندان، دانش (ایمان، عبادت، دعا)، قرآن، سنت، تزکیه، شهادت، نمازگزار، زکات، رمضان حج، فقه، چالش‌ها، کتاب‌های رایگان، جزوات، ایتام، اوقات شرعی و معرفی سایت‌های اسلامی در اینترنت است.
سایت islaam را اینجا کلیک کنید!


سایت Islamic-awareness


مهمترین هدف این سایت آموزش مسلمانان درباره سؤالات و مسائلی که اغلب از سوی مبلغان مسیحی مطرح می‌شود، است. در این سایت مقالات متعددی در پاسخ به مسائل مطروحه مبلغان مسیحی وجود دارد و مطالب سایت در چهار بخش کتاب مقدس، قرآن، حدیث، تاریخ است که هر یک از آنها به بخش‌های دیگری تقسیم‌بندی شده‌اند و بدین‌وسیله خوانند می‌تواند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دست یابد.
برای دیدن سایت Islamic-awareness اینجا کلیک کنید‍


سایت Islam-guide


این سایت به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، هندی، عربی و روسی مربوط به کتاب «راهنمای مختصر توضیحی برای شناخت اسلام» است. این کتاب برای غیرمسلمانانی است که می‌خواهند اسلام، مسلمانان و قرآن را بشناسند و جمعی از اساتید دانشگاه مطالب و محتویات آنرا که به صورت ساده و مختصر بیان شده‌اند، مورد ویرایش و بازبینی قرار داده‌اند. کل مطالب کتاب به صورت فایل pdf و htm قابل دسترسی است.
سایت Islam-guide را اینجا ببینید!


سایت Islamic Issues


این سایت مربوط به دکتر خالد زاهر یکی از اندیشمندان اهل تسنن است که دارای بخش‌های مفید و ارزشمندی همچون تالار گفت‌وگو، لیست پستی، مقالات، پرسش و پاسخ، جستجو است. همچنین مقالاتی که ایشان درباره موضوعات مختلف اسلامی به رشته تحریر درآورده‌اند، به زبان انگلیسی در سایت موجود است.
سایت Islamic Issues را اینجا کلیک کنید!


سایت OneUmmah


وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان موضوع اصلی این سایت را تشکیل می‌دهد و با آوردن آیاتی از قرآن کریم سعی دارد مسلمانان را بیش از پیش به اتحاد فرا خواند. سایت دارای بخش‌های مختلفی همچون، عقاید اسلامی، خداوند (شامل مقالاتی درباره اتحاد مسلمانان و مفهوم توحید در اسلام) قرآن‌کریم به صورت آنلاین، کتابخانه اسلامی، بنیاد نویسندگان اسلامی، تالار گفت‌وگوی اسلامی و پرسش و پاسخ است.
سایت OneUmmah را اینجا کلیک کنید!


سایت Understanding Islam


این سایت نیز به زبان انگلیسی توسط مسلمانان پاکستانی در آمریکا راه‌اندازی شده و هدف از تأسیس آن ارائه توضیحات درباره اسلام بر اساس قرآن و سنت پیغمبر اسلام است. خدمات موجود در سایت سؤالات ارسالی، مقالات ارسالی خوانندگان، تالارهای گفت‌وگو، کتاب‌های الکترونیک، انتشارات، ایمیل، رایگان است. علاوه بر این مطالبی با عنوان نگاهی بر اسلام، قرآن، عبادت، مسائل سیاسی، جهاد، حلال و حرام، جوامع اسلامی، منابع اسلامی، اعتقادات اسلامی، مسائل اجتماعی و اقتصادی و... به زبان انگلیسی وجود دارد.
سایت Understanding Islam را اینجا ببینید!


سایت Al Hajj Information Portal


همانطور که از نام سایت برمی‌آید پرتال اطلاعات حج بوده که اطلاعات کاملی راجع به حج و موارد مربوط به آن به مسلمانان می‌دهد. اطلاعات مذهبی راجع به حج، اطلاعات پرتالی راجع به حج، اطلاعات سفری مربوط به حج، کتاب راهنمای حج، فیلم‌های ویدئویی مربوط به حج، بخشی از مطالب این سایت غنی را تشکیل می‌دهد.
سایت Al Hajj Information Portal را اینجا کلیک کنید!


سایت islamland


یکی‌ دیگر از سایت‌های‌ اسلامی‌ که‌ کتاب‌، مقالات‌ و پیوندهایی‌ با سایت‌های‌ مهم‌ و سازمان‌های‌ بزرگ‌ اسلامی‌ دارد، سایت‌ فوق‌ است‌ و به چند بخش‌ با نام‌ قرآن‌‌کریم‌، کتب‌، بروشور، فایل‌های‌ قابل‌ ذخیره‌ در رایانه‌، پرسش‌ و پاسخ‌، مقالات‌ و مراکز اسلامی‌ تقسیم‌ می‌شود. در بخش‌ کتاب‌ می‌توان‌ به‌ کتاب‌هایی‌ نظیر حضرت‌ مسیح‌ در اسلام‌، روش‌ زندگی‌ در اسلام‌، کتاب‌ نماز، مضامین‌ نادرست‌ درباره‌ حقوق‌ بشر در اسلام‌، دوران‌ پیامبری‌ حضرت‌ محمد از منظر تحلیلی‌، محمد پیامبر اسلام‌ و... اشاره‌ کرد. عنوان‌ برخی‌ از مقالات‌ ارائه‌شده‌ در این‌ سایت‌ نیز عبارتند از: هفت‌ دلیل‌ برای‌ قرائت‌ قرآن‌، یک‌ روز با زن‌ مسلمان‌، حضرت‌ مسیح‌ در قرآن‌‌کریم‌، اظهار شگفتی‌ یکی‌ از اساتید دانشگاه‌ تورنتو از وقایع‌ علمی‌ قرآن‌، و ده‌ها مقاله‌ دیگر، همین‌طور امکان‌ دسترسی‌ به‌ سایت‌ مراکز و سازمان‌های‌ اسلامی‌ در کشورهای‌ جهان‌، نشانی‌ سایت‌های‌ قرآنی‌ و نشانی‌ سایت‌هایی‌ که‌ اطلاعاتی‌ درباره‌ حضرت‌ محمد(ص‌) دارند نیز از دیگر بخش‌های‌ این‌ سایت‌ است‌.
سایت islamland را اینجا ببینید!


سایت Islamic-knowledge


این‌ سایت‌ را می‌توان‌ مرکز اطلاعات‌ اسلامی‌ بر روی‌ اینترنت‌ به‌شمار آورد؛ چراکه‌ در موضوعات‌ گوناگون‌ اسلامی‌ سایت‌های‌ مختلفی‌ را به‌ شما معرفی‌ می‌کند که‌ از طریق‌ آن‌ می‌توانید به‌ اطلاعات‌ مورد نظر دست‌ یابید و شامل‌ موارد زیر است‌: اصول‌ عقاید (خداوند و توحید، فرشتگان‌ و پیامبران‌ و مقایسه‌ آنها با صحابه‌، فقه‌ و شریعت‌، علوم‌ حدیث‌ و...)، ارکان‌ دین‌ اسلام‌ (خداوند و توحید، توحید اسلامی‌، دعوت‌، صدقه‌، حج‌، عقاید مسلمان‌، شهادت‌ و...)، بداعت‌، جهاد، شرک‌، کفر، امت‌، خانواده‌ اسلامی‌ (کودکان‌ و والدین‌، آموزش‌، مسائل‌ خانوادگی‌، مسائل‌ ازدواج‌، سلامت‌ و بهداشت‌، علم‌ و بازرگانی‌، زنان‌)، دنیای‌ مسلمانان‌ (امریکا، کشورهای‌ عربی‌، فلسطین‌، اروپا و...)، بخش‌ مرجع‌ (زبان‌ عربی‌، منابع‌ اسلامی‌، مطالعات‌ عربی‌ درباره‌ یادگیری‌ زبان‌، کتاب‌های‌ آنلاین‌، کتاب‌ها و برنامه‌های‌ رایگان‌)، ایدئولوژی‌ها (مسیحیان‌، یهودیان‌، حبشی‌ها، شیعیان‌ و...) با کلیک‌ بر روی‌ هرکدام‌ از بخش‌های‌ فوق‌، باتوجه‌ به‌ موضوع‌ مورد جستجو تعداد زیادی‌ سایت‌ به‌ همراه‌ صفحه‌ مربوط‌ به‌ مورد جستجو ظاهر می‌شود که‌ می‌توان‌ از میان‌ آنها به‌ جستجو پرداخت‌.
سایت Islamic-knowledge را اینجا ببینید!


سایت aldaleel


سایت‌ عربی‌الدلیل‌ را می‌توان‌ یکی‌ از سایت‌های‌ خدمات‌رسانی‌ به‌شمار آورد به‌ این‌ صورت‌ که‌ شما می‌توانید از طریق‌ این‌ سایت‌ به‌ سایت‌های‌ بزرگ‌ و جدید شیعه‌ به‌ زبان‌ عربی‌ در موضوعات‌ گوناگون‌ دست‌ یابید. البته‌ این‌ سایت‌ها در طبقه‌بندی‌ کتاب‌ و عترت‌، مراجع‌ و علما، عقاید اسلامی‌، فتاوی‌ علما، تبلیغ‌ و ارشاد، کتب‌، صوتیات‌، ثقافه‌ اسلامیه‌، منتدیات‌ الحوار، صحافه‌ و اعلام‌، (مجلات‌ و نشریات‌ آنلاین‌ عربی‌)، صور و فنون‌، شعر و ادب‌، سیاست‌ و اجتماع‌، مدن‌ و قری‌ و مواقع‌ العامه‌، قرار می‌گیرند. نکته‌ قابل‌ توجه‌ این‌ است‌ که‌ سایت‌هایی‌ که‌ در فهرست‌ طبقه‌بندی‌شده‌ این‌ سایت‌ قرار دارند، همگی‌ سایت‌های‌ شیعی‌ هستند.
سایت aldaleel را اینجا ببینید!


سایت islamw3d.freehosting


یکی دیگر از سایت‌های اسلامی روی اینترنت که به معرفی سایر سایت‌های اسلامی می‌پردازد ، سایت فوق است که سایت‌های اسلامی جمع‌آوری شده در آن به گروه‌هایی چون 20 سایت برتر، منابع اطلاعات، سازمان‌ها، علما، کتب ، حسینیه‌ها، رمضان و چندرسانه‌ای طبقه‌بندی و محتویات سایت با نمادهایی نشان داده شده‌اند. علاوه‌ بر این‌، در صفحه‌ نخست‌ سایت‌ لینک‌هایی‌ با این‌ عناوین‌ وجود دارد: حکومت‌ اسلامی‌، صبراوشتیلا، برنامه‌ تلویزیون‌ BBC راجع‌ به‌ قضیه‌ فلسطین،‌ سخنرانی‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ درباره‌ فلسطین‌، محورالصحوه ‌الاسلامیه‌ و الموترالعالمی‌لدعم‌ الانتفاضه‌ فلسطین‌، سخنرانی‌ سیدنصرالله‌ درخصوص‌ اسلام‌ از منظر امام‌ خمینی‌ (ره‌)، انقلاب‌ اسلامی‌ و امام‌ خمینی‌، فلسطین‌ از منظر امام‌ خمینی‌ (ره‌) و همچنین‌ ارتباط‌ با علمای‌ برجسته‌ اسلامی‌. لازم‌ به‌ ذکر است‌ در سایت‌ فوق‌ امکان‌ جستجوی‌ سایت‌ نیز فراهم‌ است‌.
برای دیدن سایت islamw3d.freehosting اینجا کلیک کنید!


سایت geocities


سایت‌ فوق‌ از سایت‌های‌ منبع‌ است‌ که‌ اطلاعات‌ آن‌ به‌ سه‌ دسته‌ کلی‌ اسلام‌، قدس‌ و شعر تقسیم‌ می‌شود و دارای‌ اطلاعات‌ و منابع‌ مهمی‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ در موضوعات‌ مختلف‌ اسلامی‌ درآن قرار دارد‌. بخش‌ نخست‌ آن‌ اسلام‌ نام‌ دارد و ازطریق‌ آن‌ می‌توان‌ در کتاب‌های‌ کتابخانه‌ اسلامی‌ اهل‌البیت‌، کتاب‌هایی‌ درباره‌ حضرت‌ محمد (ص‌)، اهل‌البیت‌، خانواده‌ مکرم‌ حضرت‌ رسول‌ اکرم‌(ص‌)، صحابه‌ و یاران‌ حضرت‌ محمد(ص‌) استفاده‌ کرد. در بخش‌ دوم‌ با نام‌ قدس‌ شریف‌ واقعیت‌هایی‌ به‌صورت‌ متن‌ و تصویر از فلسطین‌، قدس‌ و مسجدالاقصی‌، دیر یاسین‌، صبر اوشتیلا، مسجد ابراهیم‌ و سایر اماکن‌ مقدس‌ در فلسطین‌ اشغالی‌ در اختیار خوانندگان‌ و سایت‌ قرار گرفته‌‌است‌. در بخش‌ نهایی‌، اشعاری‌ در مدح‌ حضرت‌ رسول‌ اکرم‌ و سایر ائمه‌ اطهار (علیه‌السلام‌) و همین‌طور اشعار دیگری‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ قرار دارد.
سایت geocities را اینجا کلیک کنید!


سایت hypermart


در این‌ سایت‌ به‌ زبان‌ عربی‌، تعداد زیادی‌ (102 مورد) از سایت‌های‌ برجسته‌ اسلامی‌ بر روی‌ اینترنت‌ معرفی‌ شده‌‌است‌. البته‌ معرفی‌ این‌ سایت‌ها بر اساس‌ طبقه‌بندی‌ سایت‌های‌ شیعی‌، کتاب‌های‌ اسلامی‌، مقالات‌ اسلامی‌، قرآن‌کریم‌، بحث‌ و استماع‌ و تفسیر، سایت‌های‌ مخصوص‌ بانوان‌، محلات‌، شبهات‌ و اتهامات‌، شخصیت‌های‌ دینی‌ ـ سایت‌های‌ شعر و قصیده‌ است‌.
برای دیدن سایت hypermart اینجا کلیک کنید!


سایت al-kawthar


این‌ سایت‌ یکی‌ دیگر از سایت‌های‌ منبع‌ اطلاعات به زبان عربی‌ است‌ که‌ محتویات‌ موجود در آن‌ به‌ این‌ صورت‌ دسته‌بندی‌ شده‌اند: حسینیه‌ (شهید محراب‌، سبط‌الشهید، سیدالشهدا، سیدالساجدین‌، باقر علم‌النبیین‌، عقیله‌ بنی‌هاشم‌، مومن‌ قریش‌، و...)، اهل‌البیت‌ (ع‌) (نور علی‌ نور، اولیاءالله‌ تعالی‌، محال‌ مشیئه‌الله‌، المطهرون‌ عندالله‌، ذخیره‌الله‌ تعالی‌ و...)، افراح‌ (اسراج‌ المنیر، ولیدالکعبه‌، اصل‌الکرم‌، الرحمه‌ الواسعه‌، صاحب‌ التاویل‌، شمس‌الشموس‌، قمر بنی‌هاشم‌ و...)، شبهات‌ و حلول‌ (ایمان‌ علی‌بن‌ابی‌طالب‌(ع‌)، مصحف‌ فاطمه‌ (ع‌)، زیارت‌ قبور، ازدواج‌ موقت‌، سجده‌ برخاک‌، و...)، مکتب‌ (تفسیر نورالثقلین‌، التبیان‌ فی‌ تفسیرالقرآن‌، المیزان‌ فی‌ تفسیرالقرآن‌، موسوعه‌ بحارالانوار، موسوعه‌ الکافی‌، موسوعه‌ الغدیر، کتاب‌های‌ امام‌ خمینی‌، کتاب‌های‌ شهید مطهری‌ معجم‌ احادیث‌ مهدی‌، معجم‌ رجال‌ الحدیث‌، رساله‌ عملیه‌ للمراجع‌، مناسک‌ حج‌ للمراجع‌، قوامیس‌ و...)، ابحاث‌ اسلامیه‌ (عقائدیه‌، اخلاقی‌، قرآنی‌، تاریخی‌، روایی‌، سیاسی‌، عرفانی‌، فلسفی‌، حسینی‌، فقهی‌ و...)، مخاطرات‌ اسلامی‌ (عقیده‌ اسلامی‌، نهضت‌ حسینی‌، اهل‌البیت‌ (ع‌)، مهدی‌ المنتظر (ع‌)، علم‌ منطق‌، شرح‌ دعا سحر، آیات‌ متشابه‌، و...) القدس‌ (ابحاث‌ و قصاید، شهدای‌ بیانات‌ القاده‌، القدس‌ فی‌ تاریخ‌) و... لازم‌ به‌ ذکر است‌، اطلاعات‌ موجود در هر یک‌ از لینک‌های‌ فوق‌ در صورت‌ کوتاه‌بودن‌ به‌صورت‌ آنلاین‌ نمایش‌ داده‌ می‌شود و درصورت‌ طولانی‌بودن‌ امکان‌ ذخیره‌ آن‌ در رایانه‌ فراهم‌ است‌. البته‌‌ علاوه‌ بر موارد فوق‌ مطالب‌ دیگری‌ با عنوان‌ مبحث‌ رسول‌(ص‌)، ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، عید غدیر، و همچنین‌ نظرسنجی‌ و عضویت‌ در اعضای‌ سایت‌ وجود دارد.
سایت al-kawthar را اینجا ببینید!


سایت beconvinced


این‌ سایت‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ است‌ و به‌ بخش‌های‌ متعددی‌ تقسیم‌ می‌شود. که این‌ امر دسترسی‌ به‌ مطالب‌ مورد نظر را آسان‌تر کرده‌‌است‌. در بخش‌ درباره‌ اسلام‌، مطالبی‌ با عنوان‌: مقدمه‌ای‌ بر اسلام‌، وجود خداوند، پرسش‌ و پاسخ‌، اخبار و مقالات‌، موضوعات‌ متفرقه‌ و در بخش‌ مذهب‌ قیاسی‌ مطالبی درباره‌ اسلام‌ دربرابر سایر مذاهب‌، مسلمانان‌ و مسیحیان‌، قرآن‌کریم‌، و همین‌طور در بخش‌ علم‌ در اسلام‌ مطالبی‌ چون‌ علم‌ در قرآن‌، اخبار و مقالات‌، در بخش‌ زن‌ در اسلام‌ نیز زن‌ در اسلام‌، اسلام‌ در مقابل‌ سایر مذاهب‌، اخبار و مقالات‌ و همچنین‌ تصاویر ویدیویی‌ و فایل‌های‌ صوتی‌ با عنوان‌ دین‌ اسلام‌، قیاس‌ بین‌ مذاهب‌، علم‌ در قرآن‌، و مطالب‌ دیگری‌ با عنوان‌ تازه‌مسلمانان‌ و تعدادی برنامه‌ قابل‌ بارگذاری‌ و گپ‌ و گفت‌وگوی‌ آنلاین‌ وجود دارد.
سایت beconvinced را اینجا کلیک کنید!


سایت islamicfinder


مؤسسان‌ سایت‌ فوق‌ به‌ منظور ارائه‌ خدمات‌ به‌ مسلمانان‌ جهان‌ اسلام‌، اطلاعاتی‌ درباره‌ سایت‌های‌ مساجد، سازمان‌های‌ اسلامی‌ و شرکت‌های‌ تجاری‌ مسلمانان‌ برروی‌ اینترنت‌ جمع‌آوری‌ کردند و به‌صورت‌ دسته‌بندی‌شده‌ در اختیار سایر مسلمانان‌ قرار داده‌اند. فهرست‌ این‌ مطالب‌ نیز شامل‌ موارد زیر است‌: هنر و فرهنگ‌ (موزه‌ها، خوشنویسی‌، آشپزی‌ اسلامی‌ و...)، اسلام‌ (اصول‌، عقاید اسلامی‌، تبلیغ‌ اسلام‌ و...)، رایانه‌ و اینترنت‌ (رایانه‌، اینترنت‌، چندرسانه‌ای‌ و...)، تاریخ‌ اسلامی‌ و زندگینامه‌ (حضرت‌ محمد(ص‌)، معاشرت‌ و تبیین‌ و...)، اقتصاد و بازرگانی‌(مراکز تجاری‌ اسلامی‌، بانک‌های‌ اسلامی‌ و...)، آموزش‌ (دانشگاه‌ها و مدارس‌، کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها و اجلاس‌ها و...)، خانواده‌ اسلامی‌ (زن‌، ازدواج‌، کودکان‌ و...)، فقه‌ و فتوا (تطهیر، پرستش‌، تحریم‌ و...)، اخبار و رسانه‌ (رادیو و تلویزیون‌، روزنامه‌ و مجله‌، آژانس‌های‌ خبری‌ و...)، بهداشت‌ و سلامت‌ (کتاب‌، علم‌ بهداشت‌ و...) سازمان‌ها (مراکز آموزش‌، مراکز اسلامی‌، سازمان‌های‌ اسلامی‌ و...)، تندرستی‌ و داروهای‌ اسلامی‌ (بیماری‌ها و نشانه‌های‌ آن‌، دارو و...) و قرآن‌‌کریم‌ (تلاوت‌ و تجوید، نوشته‌ و...).همچنین سایت‌های‌ معرفی‌شده‌ در هر بخش‌ ضمن‌ توضیح‌ مختصر، براساس‌ آراء بینندگان‌ و به همراه توضیح مختصری مرتب شده‌اند. البته‌ سایت‌ امکانات‌ دیگری‌ نیز در اختیار مسلمانان‌ قرار می‌دهد که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ جستجوی‌ ساده‌ و پیشرفته‌، اعلام‌ وقت‌ نماز در بیش‌ از پانصد میلیون‌ شهر جهان‌، تقویم‌ (هجری‌) اسلامی‌، گوش‌سپردن‌ به‌ اذان‌، ارسال‌ وقت‌ نماز به‌ پست‌ الکترونیکی‌ افرادی‌ که‌ به‌ عضویت‌ سایت‌ درمی‌آیند، ارائه‌ مقالاتی‌ همچون‌ اسلام‌ چیست‌؟ اسلام‌ و مسیحیت‌، فواید نماز، چگونه‌ نماز بخوانیم‌، اهمیت‌ نماز، و همین‌طور افزودن‌ سایت‌های‌ اسلامی‌ اشاره‌ کرد.
سایت islamicfinder را اینجا کلیک کنید!


سایت mozcom


اگر در جستجوی‌ اطلاعاتی‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ درخصوص‌ شیعه‌ و اسلام‌ هستید، می‌توانید به‌ نشانی‌ ذیل که‌ در آن‌ محتویات‌ کتاب‌ شیعه‌الاسلام‌ قرار دارد مراجعه‌ کنید. کتاب‌ مزبور می‌کوشد هویت‌ واقعی‌ شیعه‌ را که‌ یکی‌ از دو شاخه‌ اصلی‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ است‌، نشان‌ دهد. این‌ کتاب‌ به‌طور اخص‌ به‌ ریشه‌ پیدایش‌ شیعه‌ و توسعه‌ و گسترش‌ آن‌ باتوجه‌ به‌ تفکر مذهبی‌ موجود در شیعه‌ و علوم‌ اسلامی‌ و فرهنگی‌ از منظر شیعه‌ می‌پردازد.
برای دیدن سایت mozcom اینجا کلیک کنید!


سایت shiaweb


سایت‌ فوق‌ متعلق‌ به‌ شبکه‌ جهانی‌ شیعه‌ بوده‌ و شامل‌ مطالب‌ و خواندنی‌های‌ ارزشمندی‌ به‌ زبان‌ عربی‌ برای‌ شیعیان‌ است‌. به‌طور کلی‌ در این‌ سایت‌ کتاب‌های‌ متعددی‌ درباره‌ موضوعات‌ مختلف‌ شیعی‌ برای‌ مطالعه‌ خوانندگان‌ وجود دارد و می‌توان‌ از آن‌ به‌صورت‌ آنلاین‌ بهره‌ برد. لینک‌های‌ اصلی‌ سایت‌ نیز عبارت‌ است‌ از: من‌ هم‌ الشیعه‌؟ و من‌ این‌، عزاء اهل‌ بیت‌(ص‌)، مظلومیه‌ فاطمه‌ الزهرا(س‌)، کتب‌ اسلامی‌، ادعیه‌ و زیارات‌، تعلم‌ من‌ حزب‌‌الله‌، نحن‌ معاشرالانبیاء الانورث‌، خطبه‌ شقشقیه‌، و لینک‌های‌ فرعی‌ شامل‌: اخبار شبکه‌، مناسبات‌ اسلامی‌، قضیه‌ فلسطین‌، شبکه‌ رافد، شبکه‌ محبان‌ مهدی‌ (عج‌) شبهات‌ وردود، السراج‌، الفاروق‌ و الرد علی‌ کتاب‌ ثم‌التاریخ‌ است‌. علاوه‌ بر این‌، محتویات‌ جدیدی‌ به‌ سایت‌ اضافه‌ شده‌ که‌ عناوین‌ آن‌ عبارتند از: نشاة‌الشیع‌ و التشیعه‌، شبهات‌ حول‌ شیعه‌، هویت‌ تشیع‌، الطرائف‌ فی‌ معرفة‌ مذاهب‌ الطوائف‌، فدک‌ در تاریخ‌، خصایص‌ امیرالمؤمنین‌ (ع‌)، منهج‌ فی‌ الانتماء المذهبی‌ و شبکه‌ السنه‌. همچنین‌ سایت‌ در بخش‌ دیگری‌ به‌ معرفی‌ بهترین‌ سایت‌های‌ شیعی‌ روی‌ اینترنت‌ با نام‌ بهترین‌ سایت‌های‌ شیعی‌، قرآن‌‌کریم‌، کتاب‌های‌ اسلامی‌، محاضرات‌، مراکز تبلیغ‌، عزاء اهل‌‌بیت‌، سایت‌های‌ عمومی‌، ادعیه‌ و زیارات‌ پرداخته‌ است‌. بخش‌ دیگری‌ نیز ارتباط‌ بینندگان‌ سایت‌ را با بزرگترین‌ شبکه‌های‌ اسلامی‌ نظیر شبکه‌ هجر الثقافیه‌، شبکه‌ انصارالحسین‌، شبکه‌ المیزان‌، شبکه‌ القطیف‌، شبکه‌ منابرالثقلین‌، ساحة‌ عترت‌ طاهره‌، منتدی‌ کل‌ شیعه‌، منتدی‌ یا حسین‌، قافله‌ الولایه‌، مرکز الحوار، منتدی‌ المنار و منتدی‌ التوبی‌ الثقافی‌ برقرار می‌کند.
سایت shiaweb را اینجا ببینید!


سایت islam101


سایت‌ فوق‌ یک‌ سایت‌ آموزش‌ اسلام‌ در متن‌ زندگی‌، تمدن‌ و فرهنگ‌ و شامل‌ روزهای‌ مقدماتی‌ درباره‌ اسلام‌ و دیدگاه‌های‌ اسلام‌ در موضوعات‌ عصر حاضر است‌. عناوین‌ اصلی‌ سایت‌ که‌ اطلاعات‌ مفید و گوناگونی‌ را به‌ زبان‌ انگلیسی‌ در خود جای‌ داده‌، عبارت‌ است‌ از: خداوند یکتا، قرآن‌کریم‌، حضرت‌ محمد(ص‌)، مقدمه‌ای‌ بر اسلام‌، دوره‌های‌ آموزشی‌ آنلاین‌، آرکولوژی‌، هنرهای‌ اسلامی‌، بهداشت‌ و سلامت‌، تاریخ‌ اسلام‌، اسلام‌ و دولت‌، حقوق‌ بشر، اسلام‌ و تروریسم‌، اسلام‌ و علوم‌، مطالعات‌ اجتماعی‌، مسلمانان‌ برجسته‌ دنیای‌ اسلام‌، اسلام‌ و زن‌، مطالعات‌ قیاسی‌ در صفحه‌ مربوط‌ به‌ هرکدام‌ از این‌ بخش‌ها مطالب‌ و محتویات‌ دیگری‌ براساس‌ دسته‌بندی‌های‌ ایجادشده‌، قرار دارد. همچنین‌ واحدی‌ درسی‌ در سایت‌ به‌ منظور آموزش‌ آنلاین‌ معرفی‌ و شرایط‌ استفاده‌ از این‌ آموزش‌ها نیز برای‌ علاقه‌مندان‌ تشریح‌ شده‌است‌.
برای دیدن سایت islam101 اینجا کلیک کنید!


 

منبع: www.iqna.ir