سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های قرآنی

دانستنی های قرآنی

پایگاه های ایرانی معارف قرآنی در اینترنت


در حال حاضر سایت های متفاوتی به قرآن شناسی و معارف قرآنی، به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی و فرانسوی در فضای سایبر وجود دارد.

سایت "قرآن شناسی" یکی از این سایت هاست که در مورد واژه های کلیدی قرآن، بررسی نوشته ها و مثال های قرآن پرداخته است. این سایت در کشور سوئد راه اندازی شده و به پرسش هایی در زمینه معانی، واژه های قرآن، آیات آن، ابهامات آن پاسخ می دهد. پایگاه اینترنتی این سایت WWW.KORANSHENASI.COM است.

WWW.NLI.IR سایت مربوط به تدوین دانشنامه قرآن شناسی است که این دانشنامه با حضور اندیشمندان قرآنی در قم نوشته شده و برای معرفی دقیق و تحلیل روز قرآن و نقدآرایی آن به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری ۳۰۰نفر از دانشمندان علوم قرآنی تدوین شده است.

مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور از سایت های دیگر مربوط به قران شناسی است که در مورد جشنواره های قرآنی و آموزش قرآن پرداخته است. آدرس الکترونیکی این سایت WWW.ISKA.IR است.

برگزاری مسابقات اسلامی و قرآنی و جستجوگر واژگان قرآنی نیز در سایت WWW.QURANNET.NETA به زبان عربی ارایه شده است.

WWW.AL_SHIA.COM نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد کشف الایات، تلاوت قرآن توسط شیخ عبدالباسط و استاد پرهیزگار، معرفی کتب قران مرتبط با تجوید و علوم تفسیر به ۱۸زبان زنده دنیا پرداخته است.

تفسیر برگزیده قرآنی، جتسجوگر کلمات و آیات، معرفی کتب قرآنی، معلومات عامه، تدبر در قرآن و احادیث نیز را نیز می توان در پایگاه اینترنتی WWW.HOLYQURAN.NET یافت.

همچنین ارایه تفاسیر مختلف از قرآن، فهرست آیات و سوره ها و علوم قرآنی را نیز می توان در سایت WWW.QURANVOICE.COM/QURAN.PHP یافت که این سایت به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است.

قرآن به ۱۰زبان، تجوید و تفسیر قرآن و فهرست تلاوت های قرآن و طریقه حفظ آن را می توان به ترتیب در سایت های WWW.QURAN.OR.KR و WWW.ATMYINERNET.COM ملاحظه کرد. (دو سایت نام برده شده به دو زبان انگلیسی و عربی نوشته شده است.)

WWW.TAJWEED.COM نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که آموزش تجوید به همراه فهرست احکام تجوید، پخش تلاوت های قرآنی، اعجاز قرآن و اصلاحات قرآنی در آن ارایه شده است.

ارایه آیات قرآن بر اساس موضوع، سخنرانی های اسلامی، فقه، پرسش و پاسخ نیز در پایگاه اینترنتی WWW.PLAYANDDLEARN.ORG/QURAN/INDEX.HTM درج شده است.

WWW.MUHADDITH.ORG نام سایت دیگری در این زمینه است که در مورد ترجمه قرآن و تلاوت قرآن توسط اساتید مختلف به دو زبان عربی و انگلیسی ارایه شده است.

معرفی سایت های قرآنی، ترجمه قرآن به زبان های مختلف و موتور جستجوگر قرانی نیز در سایت WWW.QURANTIME.COM ارایه شده است.

ترجمه بخش هایی از قرآن، تفسیر و معرفی کتب قرآنی و همچنین اعجاز علمی در قران، علوم قرآنی شامل اسما قرآن، وحی در قرآن و گرداوری آیات قرآنی نیز به ترتیب در سایت های WWW.QURANTODAY.COM و WWW.AL_ISLAM.COM به زبان های انگلیسی، عربی، هلندی و اندونزیایی ارایه شده است.

سه ترجمه انگلیسی از قرآن توسط استاد شاکر، عبدا... یوسف علی و هیلالی خان نیز در سایت WWW.THEHOLYQURAN.ORG درج شده است.

WWW.SHIASEARCH.COM نام سایت دیگری در زمینه قرآن شناسی است که در آن مقالات متعدد قرآنی در موضوعات مختلف به زبان های عربی، انگلیسی، اردو و فارسی ارایه شده است.

برای شناخت فضایل قرآن، ارایه تفاسیر مختلف قرآنی و پاسخگویی به سوالات قرآنی نیز می توان به پایگاه اینترنتی WWW.GRAB.ORG مراجعه کرد. این سایت به زبان عربی نوشته شده است.

متن کامل قرآن همراه با چهار ترجمه انگلیسی، ارایه تفاسیر، مقالاتی درباره تاریخ ، زبان و ساختار قرآن و معرفی کتب قرآنی نیز در پایگاه اینترنتی WWW.ALQURANICSTUDIES.COM درج شده است.

همچنین آموزش قرآن، حدیث و فقه نیز به زبان های انگلیسی، اردو و عربی در سایت WWW.BARKATI.NET درج شده است.

WWW.THENOBLEQURAN.COM آدرس سایت دیگری در زمینه قران شناسی است که در ان موتور جستجوگر قرآنی و مقالات قرآنی ارایه شده است.

تلاوت قرآن، متن کامل قرآن کریم، معرفی کتب قرآنی، کتاب های متناسب ب ا تدریس در مدارس، مصطلحات قرآنی، فضائل القرآن، اسرار و اطلاعات عامه قرآن و احادیث قرآنی را نیز می توان در پایگاه اینترنی WWW.ALQURAN.NETWORK.NET یافت که این سایت به زبان عربی است.